Bli medlem

Seminarium: Konsumtionsidentiteter ur genusperspektiv

Intresserad

Seminarium: Konsumtionsidentiteter ur genusperspektiv 10 oktober

Tid

12:00-16:30

Plats

Bryggarsalen, Stockholm

Arrangör

Konsumentverket

Medarrangör

Konsumentverkets vetenskapliga råd

Om eventet

Konsumentverkets vetenskapliga råds årliga seminarium.
Årets tema är ”Konsumtionsidentiteter ur genusperspektiv” och rymmer frågor som:

– Är män och kvinnors konsumtion jämlik?
– Hur skiljer sig män och kvinnors konsumtionsvanor åt?
– Hur påverkas konsumtionsbeteenden av nya manlighets- och maskulinitetsideal?
– Kan genusperspektiv bidra till ökad förståelse av hållbar konsumtion?

Moderator för seminariet är Helena Sandberg, docent i medie- och kommunikationsvetenskap och ledamot i Konsumentverkets vetenskapliga råd.

Medverkande föreläsare: Anna Fyrberg Yngfalk, lektor vid Handelshögskolan, Karlstads universitet, Niclas Neuman, fil dr vid institutionen för kostvetenskap, Uppsala universitet, Cecilia Fredriksson, professor vid institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet, Ulf Mellström, professor vid Centrum för genusforskning, Karlstads Universitet m.fl.

Program och information om anmälan kommer i månadsskiftet augusti/september.

Kontaktperson

Ämnen
Jämställdhet Övergripande hållbar konsumtion
Bli medlem Logga in